Oświęcim Praga Czas nadziei i miłości Klimczak Tomasz, Ganobis Mirosław Książka
Wydawnictwo: | Oficynka |
Rodzaj oprawy: | Okładka broszurowa ze skrzydełkami |
Liczba stron: | 236 |
Format: | 13.5x21.0cm |
Rok wydania: | 2020 |
Kup w zestawie
Szczegółowe informacje na temat książki Oświęcim Praga Czas nadziei i miłości
Wydawnictwo: | Oficynka |
EAN: | 9788366613676 |
Autor: | Klimczak Tomasz, Ganobis Mirosław |
Rodzaj oprawy: | Okładka broszurowa ze skrzydełkami |
Liczba stron: | 236 |
Format: | 13.5x21.0cm |
Rok wydania: | 2020 |
Data premiery: | 2020-09-07 |
Język wydania: | polski |
Podmiot odpowiedzialny: | Oficynka Jolanta Pawlik-Świetlikowska Kartuska 47/5 80-141 Gdańsk PL e-mail: [email protected] |
Zainspiruj się podobnymi wyborami
Podobne do Oświęcim Praga Czas nadziei i miłości
Inne książki z kategorii Literatura obyczajowa
Oceny i recenzje książki Oświęcim Praga Czas nadziei i miłości
Oświęcim kojarzy się mam głównie z obozem koncentracyjnym. Mało kto pamięta, że przed wojną powstawał tam uchodzący w latach 30-tych za pojazd luksusowy - samochód Oświęcim Praga. Jeździły nim wybitne osoby jak malarz Wojciech Kossak, śpiewak Jan Kiepura czy polski mistrz rajdowy Jan Ripper. Samochód ten produkowany w czeskiej Pradze montowany był właśnie w Oświęcimiu. A w 1931 roku zimą przejechał rajd Monte Carlo pokonując zagraniczne marki. Fabrykę założyli dwaj hrabiowie Artur Potocki i Roger Raczyński.Książka opowiada o czasach świetności i upadku fabryki oraz o życiu które toczyło się wokół niej. Dała pracę wielu ludziom. Między innymi możemy poznać losy Jana Kozaczka, który mieszkając w złych warunkach i wciąż walcząc o każdy grosz dzięki pracy w zakładzie dostał szansę na poprawę sytuacji życiowej i materialnej swojej i swojej rodziny. Później został jednym z najlepszych fachowców. Poznajemy również losy dyrektora oraz założycieli fabryki, czytamy o wyścigach w których brały udział Oświęcim Pragi i o kobietach które brały udział w wyścigach. Szczególnie o Halinie Toeplerowej, która jak się okazało miała romans z Potockim. Przedstawione zostały czasy świetności fabryki oraz próba ratowania jej w czasach kryzysu. Czytamy o codzienności o trudnych decyzjach a przede wszystkim o przepięknych samochodach jakim były Oświęcim Pragi.Książka bardzo mi się podobała. Lubię zabytkowe auta i cieszę się, że znalazły się osoby które przypomniały, że Oświęcim to nie tylko Auschwitz, ale też historia fabryki która dała nie tylko pracę ale i wiele szczęścia.POLECAM SERDECZNIE.
Oświęcim kojarzy się mam głównie z obozem koncentracyjnym. Mało kto pamięta, że przed wojną powstawał tam uchodzący w latach 30-tych za pojazd luksusowy - samochód Oświęcim Praga. Jeździły nim wybitne osoby jak malarz Wojciech Kossak, śpiewak Jan Kiepura czy polski mistrz rajdowy Jan Ripper. Samochód ten produkowany w czeskiej Pradze montowany był właśnie w Oświęcimiu. A w 1931 roku zimą przejechał rajd Monte Carlo pokonując zagraniczne marki. Fabrykę założyli dwaj hrabiowie Artur Potocki i Roger Raczyński.Książka opowiada o czasach świetności i upadku fabryki oraz o życiu które toczyło się wokół niej. Dała pracę wielu ludziom. Między innymi możemy poznać losy Jana Kozaczka, który mieszkając w złych warunkach i wciąż walcząc o każdy grosz dzięki pracy w zakładzie dostał szansę na poprawę sytuacji życiowej i materialnej swojej i swojej rodziny. Później został jednym z najlepszych fachowców. Poznajemy również losy dyrektora oraz założycieli fabryki, czytamy o wyścigach w których brały udział Oświęcim Pragi i o kobietach które brały udział w wyścigach. Szczególnie o Halinie Toeplerowej, która jak się okazało miała romans z Potockim. Przedstawione zostały czasy świetności fabryki oraz próba ratowania jej w czasach kryzysu. Czytamy o codzienności o trudnych decyzjach a przede wszystkim o przepięknych samochodach jakim były Oświęcim Pragi.Książka bardzo mi się podobała. Lubię zabytkowe auta i cieszę się, że znalazły się osoby które przypomniały, że Oświęcim to nie tylko Auschwitz, ale też historia fabryki która dała nie tylko pracę ale i wiele szczęścia.POLECAM SERDECZNIE.