Medialna wojna polsko-polska Książka
Wydawnictwo: | Zona Zero |
Rodzaj oprawy: | Okładka broszurowa ze skrzydełkami |
Wydanie: | 1 |
Liczba stron: | 280 |
Format: | 14.5x20.5cm |
Rok wydania: | 2025 |
Niezwykła książka podsumowująca polską rzeczywistość medialną autorstwa znanego komentatora z kanału YT Analiza Polityczna, którego codzienne wejścia śledzi 180 tys. subskrybentów.
Rozpoczyna się od schyłku PRL-u i opowieści o propagandowym sukcesie Jaruzelskiego w stanie wojennym. Zagląda za kulisy transformacji mediów po roku 1989, opisując monopol medialny strony liberalno-lewicowej i wejście kapitału zagranicznego. Tłumaczy zasadę i przyczyny tworzenia kasty medialnych celebrytów i informacyjnego parasola ochronnego nad wybraną klasą polityczną – na przykładzie prezydenckiej pary Kwaśniewskich, którzy do tej pory królują w rankingach zaufania społecznego.
Autor sięga również do doświadczeń mediów światowych:
• Pucz za weneckim lustrem czyli jak big techy rzadzą nami bez żadnej kontroli społecznej
• Programowanie neurolingwistyczne. Język jako narzędzie wpływu
• Teoria deindywidualizacji i inżynieria społeczna
• Algorytmy, bańki Informacyjne i fale hejtu w sieci społecznościowej
• Boty i trolle: armie cyfrowej wojny. Deepfake trzęsie światem
• Co mogą celebryci, czyli efekt Taylor Swift
• Ciemna strona ekranu. Zagrożenia płynące ze współczesnych mediów
Łukasz Żygadło przypomina, jak wyglądała od kulis „nocna zmiana” i obalenie rządu Olszewskiego. Naświetla, jaką cezurą w mediach okazała się katastrofa smoleńska i towarzyszący jej przemysł pogardy. Przygląda się medialnemu tworzeniu partii politycznych w kolejnych akcjach „Zróbmy sobie koalicjanta”- opisuje rolę Palikota, Petru i Hołowni. Przypomina medialne ustawki jak wymyśloną aferę z nazistami świętującymi w lesie urodziny Hitlera. W książce znalazły się liczne fragmenty wywiadów udzielonych autorowi, wypowiedzi naukowców, polityków i ludzi mediów.
• Game changer polskiego ekosystemu medialnego – media społecznościowe
• Młode wilki i tiktokowi politycy wymiatają stare złogi medialne
• Próby wymuszania bojkotu reklamowego nowych mediów
• Fenomen Kanału Zero
• Zagraniczne środki w polskich mediach. US AID i kampanie wyborcze
Szczegółowe informacje na temat książki Medialna wojna polsko-polska
Wydawnictwo: | Zona Zero |
EAN: | 9788368123401 |
Rodzaj oprawy: | Okładka broszurowa ze skrzydełkami |
Wydanie: | 1 |
Liczba stron: | 280 |
Format: | 14.5x20.5cm |
Rok wydania: | 2025 |
Data premiery: | 2025-08-19 |
Język wydania: | polski |
Podmiot odpowiedzialny: | Zona Zero sp z o.o. Łopuszańska 32 02-220 Warszawa PL e-mail: [email protected] |
Podobne do Medialna wojna polsko-polska
Oceny i recenzje książki Medialna wojna polsko-polska
Pomóż innym i zostaw ocenę!
Pomóż innym i zostaw ocenę!