Wspomnienia o malarce polskiego pochodzenia, której prace są ozdobą kolekcji Jacka Nicholsona, Barbry Streisand i Madonny.
"Kobiety malowane przez Łempicką, z ich erotyzmem z nierdzewnej stali, wysportowane, nieustraszone, silne jak samochody i samoloty, których dosiadają, zawsze były dla mnie symbolem modernizmu idealnego" - pisze znany amerykański krytyk sztuki.
Kim była owa kontrowersyjna polska artystka, której prace - ozdoba kolekcji Jacka Nicholsana, Barbary Streisand i Madonny - mają taką siłę wyrazu, a w ostatnich latach osiągają tak niebotyczne ceny?
Laura Claridge w pierwszej biografii tej wielkiej piękności, symbolu epoki jazzu, barwnie odtwarza nawet mało znane epizody z jej życia, odsłania fabrykowane przez nią mistyfikacje. Pisze o jej ucieczce przed szalejącym w Rosji bolszewickim terrorem, życiu pośród paryskiej bohemy, pragnieniu stania się Nową Kobietą, gnębiących ją depresjach, licznych romansach, a przede wszystkim o tym, dlaczego jej olśniewającą twórczość w pełni doceniono dopiero w naszych czasach.
Komentarze czytelników
Pozostaw komentarz...
Komentarze nie są potwierdzone zakupem