Czysty wymysł. Jak japońska popkultura podbiła świat (wyd. 2024)

Matt Alt

Czysty wymysł. Jak japońska popkultura podbiła świat (wyd. 2024)

Tłumaczenie: Dariusz Latoś
Oprawa twarda
Liczba stron: 400
Wydawnictwo: Znak Literanova
Rok wydania: 2024
30,24

30,24 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

54,99 zł - cena detaliczna

Do koszyka

Wyślemy w ciągu 24h

 

Pierwsza kompleksowa książka o japońskiej popkulturze




Oscar Wilde nazywał Japonię „czystym wymysłem”. Ale to właśnie japońska popkultura – z jej niesamowitymi pomysłami i fantastycznymi wynalazkami – zawojowała świat i na zawsze zaprogramowała naszą wyobraźnię.

Bo jak nie kochać kraju, który dał nam Czarodziejkę z Księżyca, pokemony, emoji i karaoke?


  • Jak niewinna portmonetka wyewoluowała w Hello Kitty, jedną z najbardziej dochodowych franczyz medialnych na świecie?

  • Skąd wzięło się kawaii i dlaczego to nie tylko styl, lecz wręcz stan umysłu?

  • Co ma wspólnego kontrowersyjne japońskie forum z memami, które widzimy każdego dnia?




Matt Alt, wybitny znawca kultury japońskiej, przeprowadza błyskotliwe i odkrywcze śledztwo, by pokazać, jak powstały kultowe japońskie wytwory, w czym tkwi tajemnica ich globalnego sukcesu i jak zdołały nas zmienić.

Poznaj historię japońskiej popkultury i jej twórców – geeków, dziwaków i geniuszy – których produkty podbiły masową wyobraźnię.



Prawdziwa gratka dla każdego fana Japonii!



Matt Alt – amerykański dziennikarz, tłumacz, wybitny znawca kultury japońskiej, na stałe mieszka w Tokio. Zaczynał od tłumaczenia gier wideo, był też współgospodarzem programu Japanology Plus. Współzałożyciel (wraz z żoną Hiroko Yodą) AltJapan, firmy, która zajmuje się tłumaczeniem na język angielski różnorakich wytworów japońskiej popkultury. Współpracuje m.in. z „New Yorkerem” online, BBC Culture, CNNgo, „The Economist”, „The Independent”, „The Japan Times” i „Newsweek Japan”. Więcej na: mattalt.com.

 

Polecane tytuły

Materiały o książce

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...

Komentarze nie są potwierdzone zakupem