Kiedyś wypożyczalnie filmów cieszyły się ogromną popularnością. Aby nie naliczali kar za przetrzymywanie kaset lub płyt, trzeba było w odpowiednim czasie je oddać. W 1997 roku nikt jeszcze nie słyszał o streamingu wideo. Właśnie wtedy Marc Randolph wpadł na pomysł, by wykorzystać Internet w celu wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego.
Obecnie Netflix posiada blisko 170 milionów subskrybentów i jest czymś zupełnie oczywistym. Droga do osiągnięcia sukcesu tego start-up nie była jednak tak prosta. Na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w swój biznes, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli wszyscy wokół mówią, że to się nie uda.
Książka jest nie tylko opowieścią o początkach legendarnego start-upu, ale także inspiracją do podejmowania ryzyka w interesach. To książka ucząca spełniać marzenia. Jest lekcją przedsiębiorczości. Odpowiada na pytania Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces?
Komentarze czytelników
Pozostaw komentarz...
Komentarze nie są potwierdzone zakupem