Pętla dobrego samopoczucia

Cederstrom Carl, Spicer Andre

Pętla dobrego samopoczucia

6.7

(60 ocen) wspólnie z

Broszurowa ze skrzydełkami
Liczba stron: 164
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
38,99

38,99 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

49,00 zł - sugerowana cena detaliczna

Do koszyka

Zamówienie wyślemy 2024-11-18

 

Pętla dobrego samopoczucia to książka o tym, jak dobre samopoczucie przekształciło się w obowiązek i obróciło się przeciwko nam. Carl Cederström i Andre Spicer zaprezentowali błyskotliwe studium przymusu dobrego samopoczucia i sposobów, w jakie przerodziło się ono w moralny imperatyw odwracając tym samym naszą uwagę od politycznego i społecznego zaangażowania.
Przekonujące i zabawne, a niekiedy przerażające case studies pokazują, że popadliśmy w prawdziwy obłęd, którego wyznacznikami są aplikacje do pomiaru regularności wypróżnień, ilości spożywanych kalorii, aktywności czy długości snu. Autorzy na konkretnych przykładach pokazują, że dyktat dobrego samopoczucia wtłoczył nasze ciała i umysły w machiny kapitalizmu i doprowadził do wzrostu społecznej frustracji, rozpadu zachowań społecznych i narodzin pasywnego nihilisty zatopionego we własnym ciele.
O Autorach:
Carl Cederström, adiunkt na Uniwerytecie Sztkoholmskim, gdzie zajmuje się teorią organizacji i etyką biznesu oraz prowadzi zajęcia z zarządzania zasobami ludzkimi. W kręgu jego zainteresowań naukowych znajduje się także filozofia szczęścia. Wykładał na Cardiff Business School oraz na Wydziale Filozofii w The New School for Social Research. Współautor książki Dead Man Working z Peterem Flemingiem oraz książki-wywiadu z Simon Critchley How to Stop Living and Start Worrying.
Andre Spicer, profesor Organisational Behaviour w Cass Business School, City University w Londynie. Specjalista w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu, przywództwa, funkcjonowania organizacji i ludzkich zachowań w ich strukturach. Profesor Organization Studies w University of Warwick. Autor wielu książek na temat funkcjonowania korporacji (Contesting the Corporation, Unmasking the Entrepreneur‚ Understanding Organizations). Jest stałym komentatorem w światowych mediach, jak BBC, CNBC, Channel Four, The Guardian, The Wall Street Journal, The Washington Post, czy The Times. Obecnie pracuje nad książką na temat głupoty w organizacjach.

Polecane tytuły

Materiały o książce


Ebook i Audiobook
dostępny na





Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...

Komentarze nie są potwierdzone zakupem