Konto

Muzułmańska kultura konsumpcyjna Górak-Sosnowska Katarzyna Książka

Muzułmańska kultura konsumpcyjna
48,58 zł
69,00 zł - sugerowana cena detaliczna
Zamów teraz, wyślemy 2025-09-24
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dialog
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 510
Format: 16.5x23.5cm
Rok wydania: 2011
Zobacz więcej
48,58 zł
Muzułmanie są często postrzegani przez Zachód jako obca, całkowicie odrębna społeczność. Tymczasem pod wpływem globalnych trendów przyswajają i przetwarzają zachodnie wzorce kulturowe, zachowując jednak własną specyfikę i nie wyrzekając się ani swojej religii, ani obyczajów. W ostatnim dziesięcioleciu obserwujemy szybki rozwój muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej, spowodowany migracją i obecnością na Zachodzie coraz większej liczby muzułmanów. Cechą charakterystyczną tej kultury jest z jednej strony malejący wpływ tradycji muzułmańskiej, z drugiej jednak sprzeciw wobec negatywnego wizerunku islamu w opinii publicznej społeczeństw zachodnich. Książka przedstawia rozwój i funkcjonowanie muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej na Zachodzie z odniesieniami do państw muzułmańskich. Zawiera omówienie produktów kultury masowej, które czerpiąc z konsumpcyjnych wzorów Zachodu zachowują jednak muzułmański charakter. Omówiono między innymi: modę (w tym hidżaby i T-shirty), lalki typu Barbie, napoje orzeźwiające, żywność halal, muzyka (hip-hop, heavy metal i punk rock), programy i gry komputerowe, beletrystykę, ale też bankowość. Dzięki tym produktom muzułmanie, zwłaszcza młodzi, uczestniczą w globalnej kulturze na własnych zasadach i otwarcie wyrażają ważne dla nich wartości religijne, społeczne i polityczne. Katarzyna Górak-Sosnowska, adiunkt w Katedrze Socjologii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Katedrze Arabistyki i Islamistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się problemami społeczno-gospodarczymi świata arabskiego oraz społecznościami muzułmańskimi na Zachodzie. Opublikowała m.in. Świat arabski wobec globalizacji (2007), Perspektywy świata arabskiego w kontekście Milenijnych Celów Rozwoju (2007) oraz liczne materiały dydaktyczne z zakresu edukacji rozwojowej i międzykulturowej.

Szczegółowe informacje na temat książki Muzułmańska kultura konsumpcyjna

Wydawnictwo: Wydawnictwo Dialog
EAN: 9788361203667
Autor: Górak-Sosnowska Katarzyna
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 510
Format: 16.5x23.5cm
Rok wydania: 2011
Język wydania: polski
Podmiot odpowiedzialny: Wyd.Akademickie Dialog Sp.
Bagno 3/218
00-112 WARSZAWA
PL
e-mail: [email protected]

Podobne do Muzułmańska kultura konsumpcyjna

Inne książki Górak-Sosnowska Katarzyna

Inne książki z kategorii Islam

Oceny i recenzje książki Muzułmańska kultura konsumpcyjna

Średnia ocen:
7.08 /10
Liczba ocen:
12
lubimyczytac.pl
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Ten produkt nie ma jeszcze żadnych recenzji

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Bestsellery

Nowości

DARMOWA DOSTAWA
za zapis do newslettera!
Nowości, promocje, inspiracje – wszystko na Twoim mailu.
*Kod jednorazowego użycia przy minimalnej wartości koszyka 89 zł.