Konsekwencje nagradzania wyników pracy nauczycieli szkół publicznych Igor Hebda Książka
Wydawnictwo: | PWN |
Rodzaj oprawy: | Okładka broszurowa (miękka) |
Wydanie: | 1 |
Liczba stron: | 194 |
Format: | 16.5x23.5cm |
Rok wydania: | 2020 |
Celem książki jest analiza, w jaki sposób nagradzanie wyników pracy nauczycieli wpływa na wyniki egzaminacyjne uczniów i postawy nauczycieli w szkołach publicznych.
W publikacji przedstawiono wpływ nagradzania wyników pracy nauczycieli na efekty kształcenia z uwzględnieniem dwóch perspektyw. Pierwsze ujęcie dotyczy wpływu udziału dodatku motywacyjnego w wynagrodzeniu całkowitym nauczycieli na wyniki egzaminacyjne uczniów i wskaźniki edukacyjnej wartości dodanej. Dodatkowo zbadano wpływ wewnątrzszkolnego zróżnicowania wysokości dodatku motywacyjnego na wyniki egzaminacyjne. Drugie ujęcie zagadnienia dotyczy wpływu postrzegania przez nauczycieli dodatku motywacyjnego oraz nagród za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze na: satysfakcję z wynagrodzeń, poczucie sprawiedliwości płac, zaangażowanie, motywację zewnętrzną i motywację wewnętrzną oraz poczucie autonomii w pracy. Taka perspektywa zagadnienia jest związana z założeniem, że postrzeganie przez pracowników płac jako uzależnionych od rezultatów może mieć większe znaczenie niż ich realne powiązanie z wynikami pracy.
Publikacja może być użyteczna dla wszystkich zainteresowanych poznaniem wpływu wynagradzania wyników pracy nauczycieli na efekty kształcenia. Książka jest skierowana przede wszystkim do:
- nauczycieli,
- dyrekcji szkół publicznych,
- organów prowadzących szkoły i placówki oświatowe.
Książka składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów oraz podsumowania. Celem pierwszego rozdziału jest zaprezentowanie zagadnień związanych z wynikami pracy nauczycieli. Rozdział drugi poświęcono wynagrodzeniom nauczycieli szkół publicznych. W rozdziale trzecim przedstawiono uwarunkowania nagradzania wyników pracy w oświacie z punktu widzenia nauki o zarządzaniu. Rozdział czwarty poświęcony jest metodyce i projektowi badań. Kolejny, piąty rozdział pracy przedstawia wyniki badań empirycznych. W końcowej części publikacji przedstawiono wnioski wynikające z przeprowadzonych badań.
Szczegółowe informacje na temat książki Konsekwencje nagradzania wyników pracy nauczycieli szkół publicznych
Wydawnictwo: | PWN |
EAN: | 9788301214845 |
Autor: | Igor Hebda |
Rodzaj oprawy: | Okładka broszurowa (miękka) |
Wydanie: | 1 |
Liczba stron: | 194 |
Format: | 16.5x23.5cm |
Rok wydania: | 2020 |
Data premiery: | 2021-01-15 |
Język wydania: | polski |
Podmiot odpowiedzialny: | Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. Gottlieba Daimlera 2 02-460 Warszawa PL e-mail: [email protected] |
Podobne do Konsekwencje nagradzania wyników pracy nauczycieli szkół publicznych
Oceny i recenzje książki Konsekwencje nagradzania wyników pracy nauczycieli szkół publicznych
Pomóż innym i zostaw ocenę!
Pomóż innym i zostaw ocenę!