Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego małego dziecka 5-8 lat Podręcznik terapeuty

Freeman Jennifer B., Garcia Abbe MarrS

Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego małego dziecka 5-8 lat Podręcznik terapeuty

8.0

(1 ocena) wspólnie z

Oprawa miękka
Liczba stron: 240
Wydawnictwo: GWP
43,51

43,51 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

49,90 zł - sugerowana cena detaliczna

Do koszyka

Zamówienie wyślemy 2024-11-06

 

Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 5–8 lat. Autorki, po przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo omawiają kolejne sesje terapeutyczne: ich cele, przebieg i stosowane techniki. Wskazują, jak zaangażować w terapię rodziców małego pacjenta oraz dostosować interwencje do poziomu jego rozwoju poznawczego i społeczno-emocjonalnego. Program terapii składa się z dwunastu sesji i obejmuje takie elementy, jak psychoedukacja na temat zaburzenia, uczenie rodziców korzystania z narzędzi zwiększających motywację dziecka do zmiany i ułatwiających skuteczne radzenie sobie z objawami, nauka strategii poznawczych czy ćwiczenia ekspozycji i powstrzymania reakcji. Jego głównym elementem są praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadań domowych. Podręcznik zawiera formularze wykorzystywane przez terapeutę oraz przez pacjenta i jego rodziców w trakcie terapii. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik pacjenta, który zawiera informacje teoretyczne na temat zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz ćwiczenia do wykonywania w domu. Z wielką radością przyjmuję dostępność na polskim rynku wydawniczym kolejnego programu terapeutycznego o udowodnionej empirycznie skuteczności, tym bardziej że jest to pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci cierpiących na wczesnodziecięcą postać zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego oraz ich rodzin. Podręcznik zawiera bardzo przystępną psychoedukację na temat samego zaburzenia, jak również na temat metod pracy z dzieckiem. Autorki podkreślają jednak konieczność dopasowania terapii do potrzeb konkretnego pacjenta i jego rodziny, przy uwzględnieniu wszystkich najważniejszych elementów programu terapeutycznego. Ida Derezińska psycholog kliniczna, psychoterapeutka dzieci i młodzieży, superwizorka psychoterapii poznawczo-behawioralnej, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej

Polecane tytuły

Materiały o książce

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...

Komentarze nie są potwierdzone zakupem