Konto

Kościół katolicki wobec buddyzmu Anna Mandrela Książka

Kościół katolicki wobec buddyzmu
Chwilowo niedostępny
26,25 zł
35,00 zł - sugerowana cena detaliczna
Wydawnictwo: DeReggio
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa ze skrzydełkami
Liczba stron: 240
Format: 13.0x20.0cm
Rok wydania: 2023
Zobacz więcej

Podobne do Kościół katolicki wobec buddyzmu

Jaki jest stosunek Kościoła do wierzeń Wschodu? Czy katolik i buddysta kierują się tymi samymi wartościami? Czy katolik może korzystać z elementów wschodniej duchowości? Czy buddyzm jest zagrożeniem dla chrześcijaństwa? Na te, i inne ważne pytania odpowiada książka "Kościół katolicki wobec buddyzmu", wynik wieloletnich badań dr Anny Mandreli. Pobyt w Indiach i Tajlandii oraz studia filozoficzne umożliwiły autorce rzetelne przedstawienie różnic pomiędzy katolicyzmem i wierzeniami Wschodu. Niniejsze popularno-naukowe opracowanie obala wiele mitów, przywołując fakty i teksty źródłowe. „Człowiek pozbywa się wszelkich iluzji o buddyzmie, gdy dostrzeże całkowitą pustkę, niespójność i sprzeczność tych doktryn, a także duchowe oraz moralne szkody wyrządzane duszy, nie mówiąc już o licznych zagrożeniach psychologicznych, neurologicznych, a nawet fizycznych. Mogę potwierdzić te obserwacje, ponieważ od kilku lat mieszkam w Azji w otoczeniu środowisk buddyjskich i hinduistycznych. Księża misjonarze pracujący w Azji muszą na co dzień stykać się z całkowitym spustoszeniem, jakie dalekowschodnie praktyki powodują w duszach. (…) Mam nadzieję, że niniejsza książka oświeci prawdą wielu czytelników, a zwłaszcza młodych ludzi, którzy poszukują szczęścia w wierzeniach Dalekiego Wschodu”. (ze wstępu ks. Karola Stehlina FSSPX, misjonarza w Azji)

Szczegółowe informacje na temat książki Kościół katolicki wobec buddyzmu

Wydawnictwo: DeReggio
EAN: 9788394985134
Autor: Anna Mandrela
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa ze skrzydełkami
Liczba stron: 240
Format: 13.0x20.0cm
Rok wydania: 2023
Data premiery: 2018-08-29
Język wydania: polski
Podmiot odpowiedzialny: DeReggio Sp. z o.o.
Konopnickiej 6
00-491
PL
e-mail: [email protected]

Metody dostawy

- rozwiń i sprawdź szczegóły - zwiń
Typ wysyłki Do 298,99 zł Od 299,00 zł
Automat GLS Punkt GLS
Automat GLS Punkt GLS
7,99 zł 0,00 zł
Pocztex Punkt ORLEN Paczka DPD Pickup - Punkt odbioru Pocztex Automat DPD Pickup - Automat paczkowy
Pocztex Punkt ORLEN Paczka DPD Pickup - Punkt odbioru Pocztex Automat DPD Pickup - Automat paczkowy
10,99 zł 0,00 zł
Kurier GLS
Kurier GLS
12,99 zł 0,00 zł
Pocztex - Kurier 48 Kurier - DPD InPost Kurier
Pocztex - Kurier 48 Kurier - DPD InPost Kurier
14,99 zł 0,00 zł
InPost Paczkomat 24/7
InPost Paczkomat 24/7
14,99 zł 0,00 zł
Płatność przy odbiorze +5 zł +5 zł
Typ wysyłki
Partnerskie punkty odbioru
do 29,98 zł do 59,99 zł od 60,00 zł
Gdańsk
Gdańsk – ul. Kartuska 195 A/12 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Gdańsk – ul. Obrońców Wybrzeża 3A lok U5A 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Bydgoszcz
Bydgoszcz – Jerzego Rupniewskiego 11 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Białystok
Białystok – ul. Legionowa 9/1/lok. 29 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Białystok – ul. Warszawska 79 lok. 6 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Częstochowa
Częstochowa – Fonte ul. Jasnogórska 48/1 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Częstochowa – ul. Michałowskiego 11/13 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Gdynia
Gdynia – ul. Krasickiego 10 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Gorzów Wielkopolski
Gorzów Wielkopolski – ul. Garbary 18 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Katowice
Katowice – Kościuszki 43 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Kraków
Kraków – Przejście podz. Rakowicka i Wita Stwosza 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Kraków – ul. Mitery 8 (obok Kalwaryjskiej) 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Kraków – Nowa Huta, Os. Teatralne 33a 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Kraków – ul. Urzędnicza 30/Lokal 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Kraków – ul. Witosa 39 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Olsztyn
Olsztyn – Punkt Partnerski WIN-CIN ul. Jagielończyka 38 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Poznań
Poznań – Głogowska 60 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Radom
Radom – Wernera 10 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Rzeszów
Rzeszów – ul. Podwisłocze 2B/3 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Wrocław
Wrocław – ul. Tęczowa 25 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Wrocław – Tadeusza Kościuszki 49 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Warszawa
Warszawa – ul. Ogrodowa 13/29 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Warszawa – al. Jana Pawła II 61/226 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Warszawa – al. Niepodległości 76/78/111 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Warszawa – ul. Ratuszowa 11 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Kłaj
Kłaj – KŁAJ 650/7 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Skawina
Skawina – Panattoni Park III, ul. Majdzika 15 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Lublin
Lublin – ul. Nadbystrzycka 39 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Łódź
Łódź – Plac Barlickiego BOKS 135 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł
Ząbki
Ząbki – ul. Hugona Kołłątaja 8A 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł

Inne książki Anna Mandrela

Inne książki z kategorii Religioznawstwo

Oceny i recenzje książki Kościół katolicki wobec buddyzmu

Średnia ocen:
7.56 /10
Liczba ocen:
27
lubimyczytac.pl
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Jola 16/11/2025
opinia recenzenta nie jest potwierdzona zakupem

KOŚCIÓŁ KATOLICKI WOBEC BUDDYZMU UWAGI 1. Książka jest pisana pod tezę, co widać już we wstępie ks. Karola Stehlina, który zaznacza : księża misjonarze pracujący w Azji muszą na co dzień spotykać się z całkowitym spustoszeniem, jakie dalekowschodnie praktyki powodują w duszach. Często prowadzą one do niemoralności, skrajnego materializmu, uzależnienia od narkotyków, a nawet samobójstw. Statystyki jednak tego nie potwierdzają, najwięcej samobójstw jest w krajach afrykańskich- Lesotho, Gujana a także na Litwie, Rosji , Węgrzech itd. Owszem dość wysoka jest liczba samobójstw w Korei Południowej, kraju tradycyjnie buddyjskim, teraz jednak bardzo zeświecczonym . Wśród krajów o dużej liczbie osób używających narkotyków nie ma kraju buddyjskiego, prym wiodą USA, Kanada i Australia. Należy wątpić także czy materializm to cecha akurat krajów buddyjskich. Tu trudno o liczbowe dane, jednak należy wątpić w tę tezę. Uwagi do właściwego tekstu Tytuł wskazuje na uzurpowanie sobie wiedzy o postawie KK jako całości, co jest dość ryzykowną tezą. Nie wiem, co robią tu uwagi odnośnie hinduizmu, bo system/ systemy bardzo różnią się od buddyzmu, a podobieństwo nazw : reinkarnacja, karma, czy joga nie dowodzi, że mówi się o tych samych ideach. Wskazywanie na wyższość podejścia chrześcijańskiego, gdzie „ludzie w momencie narodzin posiadają równy dług wobec Boga” jest jak porównywanie jabłka do piłki tenisowej, nieprawdziwe z natury rzeczy. I nieprawdą jest, że tych urodzonych w bogatej rodzinie w krajach buddysjkich traktuje się jako „bardziej rozwiniętych duchowo”. Owszem, ludzie bogaci, czy zdrowi, w danym momencie cieszą się efektami karmicznymi swoich poprzednich dobrych działań, jednak już za chwile owe dobre sytuacje mogą się zmienić, gdy dojrzeje karma negatywnych uczynków. I nie ma tu niczego wyjątkowego , że święci KK rodzili się w biednych rodzinach. Tak samo przydarzało się wielkim duchowym mistrzom buddyzmu. Na str 34 Mandrela wysuwa tezę, że zgodnie z buddyzmem nie ma potrzeby dostosowywania się do norm i zasad religijnych. I błędnie interpretuje słowa Dalaj Lamy o prawie do wyboru religii , która jest odpowiednia dla danego człowieka. No fakt, dla ortodoksyjnych wyznawców katolicyzmu, każda religia poza ich własną jest błędna. Tymczasem Budda powiedział, że po nim będzie jeszcze wiele dobrych religii, że będą one nieść prawdziwy przekaz. Buddyzm uznaje prawo do wyboru swojej ścieżki duchowej przez człowieka, nie zwężając jej jedynie do buddyzmu. Następnie M. pisze , że jest wielu nauczycieli medytacji ( według niej autorytetów buddyjskich), ale że wielu uczniów wybiera ścieżkę bez ich nauk. No cóż, pomysły niektórych praktykujących medytacje są osobliwe, co niekoniecznie dowodzi, że właściwe. I określenie „nauczyciel medytacji”, jest niezbyt precyzyjne, bo może dotyczyć kogoś kto uczy w stylu mindfulness by uzyskać więcej spokoju, czy wydajności w pracy, ale o nauczyciela Dharmy, czyli tego, co Budda i inni nauczyciele przekazują jako prawdziwa ścieżkę. Brak jakoby doprecyzowanej doktryny i dogmatów, które zrzuca buddyzmowi cytowany tu ksiądz Siwek, świadczy jedynie o tym, że go nie rozumie, do czego sam się przyznaje. Skoro dla niego system ten jest niezrozumiały, to może nie powinien w tek kwestii zabierać głosu, a pani M powinna darować sobie cytowanie go. Potem autorka długo dyskutuje z błędami założeń braku duszy, czy braku rzeczywistego istnienia osoby. I przeciwstawia temu oczywiście prawdziwe według niej istnienie osoby jak rozumie to np Tomasz z Akwinu. Ma to według niej nie pozwolić na rozwinięcie się właściwej moralności. Cóż, buddyści z tym się nie zgodzą. Oni uważają , że moralność (zasady postępowania, odnoszenia się wobec innych) są tym doskonalsze im bardziej zaciera się różnice pomiędzy „ja” i „ innym”. By to zrozumieć, trzeba jednak chcieć to zrozumieć, a nie sytuować się od razu na pozycji : u nas jest to lepsze bo… i tak niestety jest dalej. Kolejne partie tekstu pokazuje niezrozumienie pustki u autorki. Pustka nie jest czymś, co jest jedyną prawdą. Pustka to nie jest coś, co jest jedynie prawdziwe. Błędem jest mówienie o niej , że JEST. A zainteresowanych tym, co oznacza buddyjska pustka , namawiam do sięgnięcia po teksty np. Nagardżuny.

Bestsellery

Z tego samego wydawnictwa

DARMOWA DOSTAWA
za zapis do newslettera!
Nowości, promocje, inspiracje – wszystko na Twoim mailu.
*Kod jednorazowego użycia przy minimalnej wartości koszyka 89 zł.