Kto wytłukł wrocławskich skinów? Jak powstawał legendarny album Klausa Mitffocha? Czym był występ w Jarocinie dla muzyków grających w latach 80 tych? W jaki sposób zespół Kormorany wynajdował dziwne miejsca na koncerty? Dlaczego Krzysztof „Kaman” Kłosowicz nie wydał oficjalnie płyty za komuny? Jak powstał legendarny zin „Antena Krzyku”?
Wrocławska Niezależna Scena Muzyczna w latach 1979 – 1989 to zestaw rozmów Pawła Piotrowicza z artystami tworzącymi we Wrocławiu muzykę w latach 80 tych ,jej bohaterami są: Mariusz „Kajtek” Janiak, Arek Marczyński, Łukasz Medeksza, Wojciech Konikiewicz, Lech Janerka, Kostas Georgakopulos, Tomasz”Mniamek” Stępień, Krzysztof „Kaman” Kłosowicz, Jacek „Ponton” Jankowski, Krzysztof „Kristafari” Kubiak.
W książce znajduje się 130 zdjęć, często nigdy niepublikowanych, min. zdjęcia Andrzeja Rogowskiego, Stanisława Sielickiego, Tomasza „Mniamka” Stępnia, Mirosława Kocha oraz bardzo dużo materiałów z archiwów prywatnych.
Jej autor Paweł Piotrowicz od lat zajmuje się archiwalną wrocławską muzyką, w ramach serii płytowej Rity Baum wydał już płyty min. Miki Mousoleum” Wieczór Wrocławia”. Los Loveros „Ekscentrycy”, Kaman & The Big Bit „Białe murzynostwo”, Kormorany „Majaki”, Klaus Mit Foch „ Mordoplan”, a także na łamach kwartalnika Rita Baum opublikowałszereg materiałów pod nazwą „Wrocławska Niezależna Scena Muzyczna” jest kuratorem części muzycznej wystawy „Dzikie Pola. Historia Awangardowego Wrocławia”?
Komentarze czytelników
Pozostaw komentarz...
Komentarze nie są potwierdzone zakupem