Potwory w ciemności. Jak powstało UFO: Enemy Unknown

David L Craddock

Potwory w ciemności. Jak powstało UFO: Enemy Unknown

Oprawa miękka
Liczba stron: 248
Wydawnictwo: Open Beta
Rok wydania: 2023
51,00

51,00 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

59,99 zł - sugerowana cena detaliczna

Do koszyka

Zamów teraz, wyślemy jeszcze dziś!

 

Kulisy powstania kultowej gry strategicznej

David L. Craddock, autor książek o historii gier i pisarz, zagłębia się w historię kultowej gry strategicznej UFO: Enemy Unknown (wydanej w USA jako X-COM: UFO Defense), która w 1994 roku zachwyciła świat, stając się natychmiastowym klasykiem.

Potwory w ciemności. Jak powstawało UFO: Enemy Unknown to opowieść o młodym, obiecującym twórcy Julianie Gollopie, który chciał stworzyć grę strategiczną mogącą dorównać sławą słynnej Cywilizacji.

Więcej o Potworach w ciemności

Jest rok 1994. Turowe gry strategiczne zostały zepchnięte w cień przez efektowne, pełne akcji produkcje w stylu Dooma i Mortal Kombat. Wszystkie poza jedną – Sid Meier's Civilization, megahitem stworzonym przez amerykańską firmę MicroProse.

Tymczasem w europejskim oddziale MicroProse, gdzieś w południowo-zachodniej Anglii, aspirujący producenci przymierzają się do zaprojektowania gry taktycznej, która mogłaby dorównać lub nawet przebić sukces amerykańskiego odpowiednika, postrzegającego swój brytyjski oddział jako nic więcej niż tylko studio wspierające. Całkiem niedaleko pewien nastolatek w okularach przesiaduje godzinami przed swoim komputerem, marząc, że pewnego dnia jego zdolności programistyczne dorównają epickim kampaniom rozgrywającym się w jego wyobraźni.

Począwszy od jego wczesnych doświadczeń z grami planszowymi po cyfrowe pola walki podbijające listy bestsellerów, "Potwory w ciemności" śledzą przebieg kariery legendarnego designera Juliana Gollopa i drogę prowadzącą do powstania "UFO: Enemy Unknown", przerażającej i przerażająco głębokiej gry, okrzykniętej "najlepszą grą na PC" (IGN) i "prawdziwym klasykiem" (GameSpot).

Cechy Edycji Specjalnej

Książka w Edycji Specjalnej (w oryginalnej wersji językowej) była dostępna wyłącznie dla osób, które wsparły autora w trakcie kampanii na Kickstarterze. Polska wersja zawiera wszystkie dodatkowe wywiady zawarte w tej edycji:

"Nieograniczone możliwości" - wywiad z Johnem Broomhallem, kompozytorem muzyki do X-COM
"Pro strategie" - wywiad z Davidem Ellisem, autorem poradnika do X-COM
"Coś wyjątkowego" - wywiad z Andrew Luckettem o testowaniu X-COM
"Seria sytuacji" - rozmowy o tworzeniu X-COM: Apocalypse
"Na nowo" - rozmowa o tworzeniu OpenXcom

Polecane tytuły

Materiały o książce

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...

Komentarze nie są potwierdzone zakupem