Kapitał klienta w środowisku wirtualnym

Caputa Wiesława

Kapitał klienta w środowisku wirtualnym

Oprawa miękka
Liczba stron: 250
Wydawnictwo: CeDeWu

65,00 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

65,00 zł - sugerowana cena detaliczna

Chciałbyś, aby ta książka była dostępna w sprzedaży? Wpisz swój e-mail, powiadomimy Cię, jeśli będzie znów dostępna.

Powiadom mnie Powiadom mnie

 

W środowisku zdominowanym przez nowe technologie i media społecznościowe postawy i zachowania klientów ulegają zmianom. Są one na tyle wyraźne, że coraz częściej mówi się o:
• nowym kliencie, świadomym i wyedukowanym, który nie chce być już pasywnym uczestnikiem wymiany;
• nowej relacji, która może być nawiązywana z „tłumem" bądź z bliżej nieznanymi i niewidocznymi podmiotami funkcjonującymi w sieci;
• nowym środowisku, tworzonym przy wykorzystaniu technologii informatycznych, którego integralną częścią stają się społeczności: skupione wokół wspólnych idei i wartości, kreujące wartość poprzez połączenia, odchodzące od kontroli na rzecz współpracy, wykorzystujące unikatowe doświadczenia swoich członków, otwarte na talenty, a co najważniejsze - zaangażowane, a więc skłonne do uczestnictwa w społecznym podziale pracy.

Z perspektywy przedsiębiorstwa oznacza to konieczność nie tylko zmiany sposobu postrzegania miejsca i roli klienta w procesie kreowania wartości, lecz również redefinicji sposobu kreowania relacji.

Podjęte w opracowaniu rozważania wykazały, że strategie budowania kapitału klientów muszą być ukierunkowane na: uzyskanie dostępu do unikatowych, zewnętrznych zasobów wiedzy, zwiększenie zdolności adaptacyjnych, proaktywne działania, odpowiedzialność i otwartość, a także na zmianę logiki działania ukierunkowanej na jego efekty. Jest to równoznaczne z koniecznością rozwijania inteligencji cyfrowej obu stron relacji, która warunkuje wykorzystanie potencjału partnerów funkcjonujących w sieci oraz stałe zwiększanie udziału przestrzeni wirtualnej w budowaniu trwałych i rentownych relacji.

Monografia, łącząc bogate źródła literaturowe z badaniami empirycznymi, odwołującymi się do postaw i zachowań klientów, społeczności oraz przedsiębiorstw, może być interesująca nie tylko dla naukowców, lecz również praktyków i studentów zainteresowanych problematyką kreowania kapitału klientów.

Polecane tytuły

Materiały o książce

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...

Komentarze nie są potwierdzone zakupem