Kalejdoskop ucznia 1 Liczenie Szkoła podstawowa

Aniela Chankowska

Kalejdoskop ucznia 1 Liczenie Szkoła podstawowa

Oprawa miękka
Liczba stron: 80
Wydawnictwo: WSiP
25,16

22,98 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

33,20 zł - sugerowana cena detaliczna

Do koszyka

Zamówienie wyślemy 2024-09-30

 

• Tytuł wchodzący w skład nowej serii publikacji dodatkowych „Kalejdoskop ucznia”, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać oraz pogłębiać wiedzę i umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa.

• Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki, wprowadzony w miejsce publikacji „Liczę” i „Rozwiązuję zadania”.

• Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody):

ORIENTACJA W PRZESTRZENI

CECHY WIELKOŚCIOWE

? Porządkowanie wg jednej cechy

? Porządkowanie wg dwóch cech

KLASYFIKACJA

? Klasyfikacja przedmiotów wg jednej cechy

? Figury geometryczne, klasyfikacja wg jednej cechy, dwóch i większej liczby cech

? Karty logiczne

POJĘCIE LICZBY NATURALNEJ

? Porównywanie liczebności zbiorów

? Porządkowanie zbiorów według liczebności. Pisanie cyfr

? Liczby porządkowe

DZIAŁANIA NA LICZBACH

? Dodawanie i odejmowanie, układanie działań do obrazków

? Porównywanie sum i różnic

? Wykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem

ZADANIA TEKSTOWE

? Dodawanie i odejmowanie

? Układanie zadania tekstowego do rysunku lub działania

? Obliczenia pieniężne

? Wybieranie poprawnego sposobu obliczania

? Zadawanie pytań do zadań

? Wybieranie pytań do zadania

? Zadania złożone

? Zadania trudne

FIGURY GEOMETRYCZNE

? Rozpoznawanie figur

? Rytmy

? Mozaika

? Symetrie

JEDNOSTKI MIAR

? Obliczenia pieniężne (monety)

? Mierzenie długości

? Mierzenie masy

? Mierzenie czasu. Zegar

? Mierzenie czasu. Dni tygodnia

• Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zbudowano tak, aby uwzględnić:

? włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń;

? pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia;

? ćwiczenie sprawności rachunkowej;

? porządkowanie zdobytej wiedzy;

? powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach;

? wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę i umiejętności praktyczne.

• Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycinania przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.

Polecane tytuły

Materiały o książce

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...

Komentarze nie są potwierdzone zakupem