Prezentowane narzędzie diagnostyczne jest adresowane przede wszystkim do logopedów pracujących w przedszkolach i służy do wykrycia zaburzeń mowy u dzieci w wieku przedszkolnym.
Pozwala na dokonanie wstępnej diagnozy logopedycznej.
W narzędziu diagnostycznym zastosowano próby niestandaryzowane, obserwację i wywiad.
Dzięki zastosowaniu prób diagnostycznych możliwa jest ocena takich funkcji, jak: rozumienie mowy, artykulacja, sprawność narracyjna, fonacja.
Ponadto próba taka bada czynności prymarne, takie jak: oddychanie i połykanie, a także budowę i funkcjonowanie narządów mowy oraz percepcję słuchową.
Prezentowany zestaw prób umożliwia w krótkim czasie przeprowadzenie wstępnej diagnozy logopedycznej dzieci w wieku od 3. do 6. roku życia.
Dla każdego przedziału wiekowego została opracowana osobna „Karta badania mowy”, dzięki czemu diagnoza staje się bardziej precyzyjna.
Komentarze czytelników
Pozostaw komentarz...
Komentarze nie są potwierdzone zakupem