Wyścig z maszynami Jak rewolucja cyfrowa napędza innowacje, zwiększa wydajność i w nieodwracalny sposób zmienia rynek p

Brynjolfsson Erik, McAfee Andrew

Wyścig z maszynami Jak rewolucja cyfrowa napędza innowacje, zwiększa wydajność i w nieodwracalny sposób zmienia rynek p

6.4

(5 ocen) wspólnie z

Oprawa miękka
Liczba stron: 96
Wydawnictwo: Kurhaus Publishing

29,90 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

29,90 zł - sugerowana cena detaliczna

Chciałbyś, aby ta książka była dostępna w sprzedaży? Wpisz swój e-mail, powiadomimy Cię, jeśli będzie znów dostępna.

Powiadom mnie Powiadom mnie

 

Kultowa książka naukowców z amerykańskiego Instytuty Technologii w Massachusetts (MIT). Erik Brynjolfsson i Andrew McAfee, analizując wysoki poziom bezrobocia w USA, uważnie przyglądają się teorii „końca pracy”. Argumentują, że w obliczu rosnących kompetencji maszyn, przeciętny pracownik traci silną pozycję na rynku, którą do niedawna jeszcze zachowywał. Źródłem utrzymującego się dziś wysokiego bezrobocia jest – zdaniem autorów - nieprzystosowanie przeciętnego pracownika do warunków panujących na rynku oraz fakt, że pod względem kompetencji i wydajności przegrywa on z maszynami.

Analiza rynku pracy jest dla autorów jedynie punktem wyjścia do szerokich rozważań o skali postępu technologicznego ostatnich lat. Opisując wykładnicze tempo rozwoju technologii, autorzy posługują się metaforą ziarenka ryżu na szachownicy. Twierdzą, że przestaliśmy już nadążać za tym procesem. Podobnie jak Raymond Kurzweil, guru środowiska singultarian (wyznawców teorii osobliwości), podając przykłady z dziedziny GPT (general purpose technology) wskazują, że komputery zaczynają zastępować nas w kolejnych dziedzinach życia, ponieważ potrafią dopasowywać się do danych sytuacji i operować czymś na kształt intuicji. I snują wizję gospodarki przyszłości, napędzanej innowacjami i pracą maszyn.
A jak w tym wszystkim ma odnaleźć się człowiek?

Autorzy:
Erik Brynjolfsson wykłada w Sloan School of Management na amerykańskiej uczelni Instytut Technologii w Massachusetts (MIT), a także jest dyrektorem funkcjonującego tam MIT Initiative on the Digital Economy i MIT Center for Digital Business. Zarządza także periodykiem Sloan Management Review. Pracuje w amerykańskim Narodowym Biurze Badań Ekonomicznych (NBER). Studiował na Uniwersytecie Harvarda i na MIT.
Andrew McAfee współzarządza MIT Initiative on the Digital Economy. Jest też jednym z dyrektorów w MIT Center for Digital Business i nadzoruje prowadzone tam badania. Podobnie jak Brynjolfsson ukończył studia na Uniwersytecie Harvarda i na MIT. Napisał książkę pt. Enterprise 2.0: New Collaborative Tools for Your Organization's Toughest Challenges.

Polecane tytuły

Materiały o książce

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...

Komentarze nie są potwierdzone zakupem