Aspekt nowości towarzyszy mediom niemal od samego początku ich istnienia. Określone rozwiązania natury technicznej, technologicznej lub konceptualnej były w stanie wywołać idealny efekt złudzenia optycznego lub oddać realizm wydarzeń na ekranie. Obok dokumentalnego zapisu rzeczywistości wykorzystywano efekty, które były w stanie wywołać zadziwienie, zaskoczenie, odtworzyć niewiarygodne sytuacje.
Gdzie aktualnie należy szukać pojęcia nowości w kontekście medium fotografii, filmu, sztuki mediów? Na czym polega ono dziś, w jaki sposób powstaje, z czego wynika i czemu służy? Reasumując wybrane z historii mediów obrazowania technicznego przykłady, fakty i wydarzenia można na wiele sposobów podjąć próbę odpowiedzi na powyżej postawione pytania.
Ze Wstępu
Spis treści
Janusz Musiał
W poszukiwaniu Nowego – wstęp
Agnieszka Babińska
[De]materializacja w fotografii
Marek Janczyk
Autonomia doświadczania fotografii w twórczości Bronisława Schlabsa (1920–2009)
Ada Grzelewska
Echa międzywojennego sporu o fotografię w twórczości śląskiego środowiska fotograficznego w pierwszym dziesięcioleciu po wojnie
Piotr Zawojski
Pomiędzy ruchem (w) fotografii a filmowym stasis. 24 Frames Abbasa Kiarostamiego
Janusz Musiał
Piękne obrazy – kalkulacje świat(ł)a i wyobraźni
Vahram Mkhitaryan
„Teoria zdalnego montażu: Peleshyan – Brak słów nie jest milczeniem
Dawid Kozłowski
Kino interaktywne. Wstęp do historii miksowania obrazu na żywo
Łukasz Baka
Immersyjność warstwy wizualnej w filmach Christophera Nolana
Zbigniew Tomaszczuk
Reinterpretacja jako strategia współczesnej sztuki
Radosław Sirko
Dźwięk jako intermedium. Wybrane prace polskich artystów dźwięku
Jerzy Łukaszewicz
Kultura konsensusu. Twórcy i dzieła
Biogramy
Spis ilustracji
Komentarze czytelników
Pozostaw komentarz...
Komentarze nie są potwierdzone zakupem