Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem wydanie książki opisującej problem mowy osób upośledzonych umysłowo [...]. Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka
ze Wstępu
Spis treści
ROZDZIAŁ 1
Roman Ossowski
Niepełnosprawność intelektualna – wprowadzenie do problematyki
ROZDZIAŁ 2
Katarzyna Kaczorowska-Bray
Zaburzenia komunikacji językowej w grupie osób z niepełnosprawnością intelektualną
ROZDZIAŁ 3
Elżbieta M. Minczakiewicz, Jacek J. Błeszyński
Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie współwystępujące
ROZDZIAŁ 4
Katarzyna Kaczorowska-Bray, Ilona Brzozowska-Misiewicz
Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie mogące współwystępować z innymi zespołami
ROZDZIAŁ 5
Jacek J. Błeszyński, Lucyna Błeszyńska, Ditta Baczała
Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie ujawniające się w okresie rozwoju
Komentarze czytelników
Pozostaw komentarz...
Komentarze nie są potwierdzone zakupem